02 09 44

duminică, 7 octombrie 2012

DIY : Suport pentru bijuterii

      De când îmi doream să mai postez un articol DIY. Însă în ultimul timp ba nu aveam inspiraţie, ba nu aveam timp să fac ceva interesant. Şi aseară pe la ora 19.00 mi-a venit o idee : să fac un suport pentru bijuterii. Oricum nu aveam unde să le ţin. Până acum le ţineam aruncate prin săculeţi sau prin diverse cutiuţe, însă eu sunt mai grăbită şi nu am timp să le caut. Aşa se face că am unele bijuterii pe care nu le-am purtat niciodată. Îmi trebuia ceva practic şi la vedere. Însă nu un suport unde să le ţin tot înghesuite, aruncate, etc. Am aruncat o privire printre lucrurile din casă şi am văzut chestii banale precum cutii, plasă şi am zis să fac ceva din acestea. Timpul de lucru a fost scurt, cam o oră şi ceva adunat şi mi-a ieşit asta.

 
Vă place? Atunci citiţi în continuare şi veţi afla pas cu pas cum l-am realizat. Este foarte simplu!

Materiale necesare :

* capacul de la o cutie de pantofi. Eu am ales capacul de la o cutie medie deoarece nu am vrut ceva imens. Depinde acum de colecţia voastră de bijuterii şi unde îl veţi amplasa.

* cleşte

* silicon la tub. De preferat transparent. Eu nu am găsit decât alb prin casă şi nu cred că mai aveam şanse să găsesc seara  unul transparent. Dar e bun şi acesta, decât deloc.

* plasă cu ochiurile cât mai mici. Eu am folosit din aceea cum pun florăresele la buchete. Eu aveam prin casă că o mai păstrez de la flori şi odată am luat pentru un proiect la design. Dar vă jur, când am cerut la florărie plasă, se uita cruciş la mine şi nu a vrut să îmi dea. Se gândea că cine ştie ce fac eu cu ea. Şi îi cerusem doar o juma de metru :| I-am zis că o şi plătesc şi mi-a dat cu greu :| 

* foarfecă

* sârmă de cupru

* o coală colorată. Nu contează culoarea Am uitat să o pozez. Şi eventual nişte bucăţele mici de carton, de mărimea marginilor. Veţi vedea pentru ce mai jos.

Pasul 1
Tăiaţi plasa pe mărimea capacului. De preferat este să o tăiaţi cu 1-2 cm mai mare, în caz că nu aţi măsurat corect şi e mai bine să tai ulterior surplusul decât să o iei de la capăt că nu era suficient material.


Pasul 2
Puneţi pe rând pe lăţimile capacului silicon. Apoi, pe interiorul plasei ce urmează a fi lipită acolo, puneţi şi o bucăţică de carton pentru a fixa mai bine. Fără această bucată de carton, nu ai cum să fixezi bine plasa. Aşteptaţi să se usuce bine, apoi repetaţi procedeul şi în cealaltă parte.

Eu am aplicat silicon şi pe bucata de carton cu care urma să fixez plasa pentru a fi sigură că rezistă. 

Înainte de a fixa plasa în cealaltă parte, aplicaţi pe toată suprafaţa cutiei ( lungimi şi interiorul capacului ) silicon şi puneţi bucata de hârtie colorată. Însă aveţi grijă, fixaţi hârtia de lăţimea unde nu aţi pus plasa în acelaşi timp când fixaţi şi plasa cu tot cu carton, astfel încât coala să acopere bucata aceea de carton. Sper că aţi înţeles aici; nu mi-a dat prin cap să fac în acest moment poză, eram prea prinsă în crearea obiectului.


Aşa trebuie să arate după aceşti paşi.Dacă vă uitaţi cu atenţie la lăţimile capacului, se observă bucata albă de carton, iar peste este lipită coala. Plasa este deocamdată liberă pe lungimi.


Pasul 3

Tăiaţi patru bucăţele de sârmă de cupru. Eu în patru locuri am fixat plasa, însă dacă este mai mare capacul, puteţi fixa în mai multe locuri pe lungime pentru a fi sigure că rezistă.


Pasul 4
Cu foarfecele faceţi orificii pe lungime. Eu am făcut câte două pe fiecare parte, însă nu le-am făcut simetrice pentru că am vrut să fie puţin şerpuită plasa pe o parte.


 Pasul 5
După ce aţi realizat orificiile, introduceţi bucăţile de sârmă şi îndoiţi cu cleştele. Sârma de cupru poate fi modelată şi cu mână. Depinde acum cum vă este mai uşor. Ce rămâne în plus din sârmă îndepărtaţi. De preferat este să poziţionaţi apoi "îndoitura" pe interior pentru a nu agăţa. Se poate poziţiona astfel foarte uşor deoarece plasa nu e rigidă şi o puteţi întinde puţin pe moment, cât să faceţi acest lucru.


Şi acesta este rezultatul final. După cum puteţi observa, sus este şerpuită pentru că am vrut să pot să agăţ şi acolo obiecte şi pentru că în spaţiul gol de dinăuntru pot pune lanţuri/coliere şi să las pandantivul afară, fiindu-mi astfel mai uşor să le scot de pe suport.
Puteţi agăţa aici şi agrafe, fundiţe. Însă în mod special este bun pentru cercei şi brăţări cu încuietoare.
 
Dacă doriţi, puteţi să improvizaţi o agăţătoare, din sârmă de cupru fixată cu silicon sau din material textil. Dacă nu, o puteţi sprijini, aşa cum am făcut eu. Râmăne la alegerea voastră dacă poziţionaţi suportul pe lungime sau lăţime; depinde acum şi de spaţiul amplasării.


Ce părere aveţi? Arată bine? Sper să vă fie util şi să vă inspire.
Aştept păreri/comentarii de la voi mai jos! Vă pup!